High School Financial Education Now Available in Spanish

Spanish-Speakers Can Now Benefit from Financial Decision Making Basics

Date: October 21, 2009

Contact: Paul Golden 303-224-3514, [email protected]

GREENWOOD VILLAGE, COLORADO—The National Endowment for Financial Education (NEFE) has translated its widely-used High School Financial Planning Program® (HSFPP) student guide to Spanish. It is available online for Spanish speakers and teachers to use in learning or teaching about personal finances.

“Unlike other programs that have been straight translations from English to Spanish, the student guide underwent a cultural review as well,” said John Parfrey, director of the HSFPP. “The cultural review and translation will prove much more effective in teaching money management knowledge and skills to individuals on their own level and in their native language.”

Funding for the Spanish translation was provided by the Credit Union National Association (CUNA), and America’s Credit Unions®. “Serving the Hispanic population is consistent with the credit union philosophy of ‘people helping people,’” said CUNA president and CEO Daniel A. Mica. “CUNA is committed to assisting credit unions with building and serving members of this population. Our support of the HSFPP is just another component of credit union efforts to serve Hispanics—by helping to prepare the younger members of this population become ready members of the fastest-growing consumer market for financial services in the U.S.”

To download the Spanish Student guide, parents and students can go to their respective sections within hsfpp.nefe.org and click on the “Programa en Español” link on the left-hand navigation. Teachers also will be able to access the information on the Instructor section of the HSFPP Web portal at http://hsfpp.nefe.org.

The NEFE High School Financial Planning Program was recently revised and has been linked to education standards in all 50 states. In addition, the new HSFPP is supported by a dynamic Web site that offers a large, continually changing collection of materials for teachers, students and parents. The HSFPP was created by NEFE in partnership with Cooperative State Research, Education and Extension Service (CSREES), USDA, and Participating Land-Grant University Cooperative Extension Services; and Credit Union National Association, Inc. and America’s Credit Unions.

###

High School Financial Education (Educacion Financiera para la Escuela Secundaria) Ahora Disponsible en Espanol

Estudiantes Aprenden las Bases del Conocimiento Financiero

Fecha: 21 de octubre, 2009

Contacto: Paul Golden 303-224-3514, [email protected]

GREENWOOD VILLAGE, COLORADO—La National Endowment for Financial Education (Fundación Nacional para la Educación Financiera) (NEFE) ha traducido al español su ampliamente usada guía del estudiante High School Financial Planning Program® (HSFPP) (Programa de Planificación Financiera – Escuela Secundaria). Está disponible en línea para hispano parlantes y profesores para ser utilizada en el aprendizaje o enseñanza sobre las finanzas personales.

"A diferencia de otros programas que simplemente consistieron en traducciones directas del inglés al español, la guía del estudiante también se sometió a una revisión cultural," afirmó John Parfrey, director del HSFPP. "La revisión cultural y traducción será mucho más eficaz al enseñar el conocimiento y habilidades de la administración del dinero, a individuos en su propio nivel y en su lengua nativa.”

Los fondos necesarios para la traducción al español fueron proporcionados por la Credit Union National Association (Asociación Nacional de Uniones de Crédito) (CUNA), y la America’s Credit Unions® (Uniones de Crédito de América). “Atender a la población hispana es consistente con la filosofía de la cooperativa, de ‘personas ayudando a personas,’” afirmó el presidente y CEO de CUNA, Daniel A. Mica. “CUNA está comprometida en la asistencia a las uniones de crédito, para la educación y servicio de los miembros de esta población. Nuestro apoyo al HSFPP es simplemente otro componente de los esfuerzos de las uniones de crédito para alcanzar y atender a los hispanos—ayudando a preparar a los miembros jóvenes de esa población a tornarse miembros activos del mercado consumidor de servicios financieros, en rápido crecimiento, de los Estados Unidos.”

Para descargar la guía del Estudiante en Español, padres y estudiantes pueden dirigirse a sus respectivas secciones dentro del sitio hsfpp.nefe.org y hacer clic en el vínculo “Programa en Español” en el índice de navegación a la izquierda de la pantalla. Los profesores también tendrán acceso a la información en la sección Instructor del portal de web de HSFPP en: http://hsfpp.nefe.org.

El Programa de Planificación Financiera de Escuela Secundaria NEFE fue revisado recientemente y ha sido vinculado a los estándares de educación la totalidad de los 50 estados. Además, el nuevo HSFPP tiene el soporte de un sitio web dinámico que ofrece una gran colección actualizada de materiales para maestros, estudiantes y padres. El HSFPP fue creado por NEFE en asociación con Investigación Cooperativa del Estado, Servicios Participativos de Extensión Cooperativa de la Universidad Land Grant; Asociación Nacional de Uniones de Crédito, Inc. y Uniones de Crédito de América.

###

• Paul Golden